یک جوان اشنویه‌ای در لیست ۲ درصد دانشمند تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۳

به گزارش کورد پیام، دکتر رحمت خضری که زاده و بزرگ شده شهر اشنویه در شمال‌غرب ایران است محقق و متخصص برجسته در زمینه سیستم‌های قدرت، باتری‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر دارای چندین پروژه شارژ هوشمند برای اروپا و خدمات افزوده تحرک، مدیریت انرژی و بهینه‌سازی است.  او در تحقیق در مورد انرژی های تجدیدپذیر و […]

به گزارش کورد پیام، دکتر رحمت خضری که زاده و بزرگ شده شهر اشنویه در شمال‌غرب ایران است محقق و متخصص برجسته در زمینه سیستم‌های قدرت، باتری‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر دارای چندین پروژه شارژ هوشمند برای اروپا و خدمات افزوده تحرک، مدیریت انرژی و بهینه‌سازی است. 

او در تحقیق در مورد انرژی های تجدیدپذیر و سیستم های ذخیره انرژی برای مناطق شهری (استرالیا) و راه حل هایی برای انرژی و خدمات در اکوسیستم انرژی متقاطع (در اروپا) تخصص دارد. او محقق چندین دانشگاه برتر در استرالیا، ژاپن، دانمارک و و چالمرز سوئد بوده و اخیراً به عنوان مهندس سیستم مدیریت باتری به تیم INFINITEV پیوست. 

او بیش از هفتاد مقاله معتبر به نام خود دارد که همگی مربوط به برق رسانی و سیستم های باتری هستند.

اخیرا دانشگاه استنفورد به پاس مقالات و پژوهش‌های متعدد دکتر خضری وی را در لیست ۲ درصد دانشمند تاثیرگذار سال ۲۰۲۳ خود قرار داده است که افتخار بزرگی برای مردم اشنویه است.

رحمت خضری نوه مرحوم علامه قاضی محمد خضری از  مشاهیر به‌نام کردستان ایران است.