یک بام و دوهوا عمل نمودن مسوولان و رسانه ها در پیرانشهر چیست، بازی با مردم تا کی؟

به گزارش کوردپیام، متاسفانه سالیان زیادیست که مردم شهرستان پیرانشهر قربانی جنگ بعضی از مسوولان و بازی بعضی از رسانه ها می‌شوند. قبل از هر چیز این دو کلمه مسول و رسانه رو ترجمه کنیم:  مسئول یا مدیر: کسی که نسبت به چیزی وظیفه یا تعهد دارد؛یا آن‌که مورد پرسش یا بازخواست قرار می‌گیرد. رسانە:  […]

به گزارش کوردپیام، متاسفانه سالیان زیادیست که مردم شهرستان پیرانشهر قربانی جنگ بعضی از مسوولان و بازی بعضی از رسانه ها می‌شوند.

قبل از هر چیز این دو کلمه مسول و رسانه رو ترجمه کنیم: 

مسئول یا مدیر:

کسی که نسبت به چیزی وظیفه یا تعهد دارد؛یا

آن‌که مورد پرسش یا بازخواست قرار می‌گیرد.

رسانە: 

هر ابزار، روش و وسیله‌ای که برای ارتباط به‌کار برود و  

یکی از مهم‌ترین وظایف و شاید اولین وظیفه رسانه ها، چه رادیو و تلویزیون و چه مطبوعات، روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم درباره مسائل جامعه است؛ وظیفه‌ای که جز با صداقت و خیرخواهی مردم، عملی نمی شود.  

تعاریف  بسیار ساده و عامیانه که هر جای دنیا بری از مسول و رسانه  به این جملات روبرو میشی، و واقعیت امر هم همین است . 

اما این روزها در شهر پیرانشهر تعاریف این دو واژه  جای خود را از دست داده اند و هر کدامشان با سیاست های که در برنامه کوتاه مدت و بلند مدتشان دارند، تنها هدفشان جنگ انتخابات شورا و نماینده است . 

برای من نگارنده بارها سوال شده که این انتخابات چی سودی برای این دسته از افراد دارد که با هزاران برنامه و وعده و وعید و جنگ های فیلمی و سناریویی که  انجام می‌دهند  چی چیزی در سر دارند ، آیا این پشت میز نشینی برای  ریاست و مدیریت این همه سناریو می خواهد ، بیایید با خود  و مردم خود راست باشیم چون در  تمام مذاهب و ادیان از زرتشتی  گرفته تا مسیحی و اسلامی، از بودایی و هندویی تا دین‌تائویی، همش به این اشاره شده که با خود و مردم خود راست باشیم، اما باز هم در این شهر غریب کسی نیست تا بیاید و بگوید این مردم خیلی ساده تر و پاکتر از این هستند، که شما ها فکر می‌کنید؛ آنها از آب ذلال دامنه های زاگرس نوشیده اند درونی شفاف دارند ، با بازی های خودتان کدرش نکنید ، آنها جلسات  و وعده های زمستانی نمی خواهند که فصل بهار و تابستان که شد، تنها محلات مسوولان و کار به دستان ثبت سفارش و سنگفرش و دوباره آسفالت کاری شوند، چیزی نمانده که من قلم به دست بنویسم : مردم به جای داد و فیغان بیایید با هزینه خودتان خانه بعضی از مسوولان و فامیلهایشان را در محلاتتان خریداری کنید!!

بعضی از رسانه ها هم برای خودشان دارند میبرند و میدوزند ، هر خبری که می زنند یک پ . ن: می زنند این کجای رسانه تعریف شده ، اگر در پشت ماجرا قضیه نهفته نباشد.

پس بیاید باهم ، کنار هم ، در شهر هم ، برای هم زندگی کنیم.

جعفراخجسته/کوردپیام 

✍پایگاه خبری کوردپیام – منطقه موکریان

https://t.me/joinchat/AAAAAD7OW5JAzINYJaR6Yg