کرونا بازار پیرانشهر را به تعطیلی کشاند

سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر در خصوص اعمال محدویدیت های تازه در بازار پیرانشهر به خبرنگار کردپیام گفت: شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در این شهرستان باعث شد تا مجدداً نسبت به اعمال محدودیت و تعطیلی در بازارهای تجاری پیرانشهر اقدام کنیم. وی ادامه داد: در آخرین جلسه شهرستانی […]

سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر در خصوص اعمال محدویدیت های تازه در بازار پیرانشهر به خبرنگار کردپیام گفت: شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در این شهرستان باعث شد تا مجدداً نسبت به اعمال محدودیت و تعطیلی در بازارهای تجاری پیرانشهر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شهرستانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا که با حضور اعضای ستاد و  بصورت فوق العاده برگزار شد، تصمیم بر این شد تا با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و همچنین افزایش آمار فوتی های کرونایی در این شهرستان مجدداً نسبت به تعطیلی بازارهای پیرانشهر از امروز سه شنبه ۱۰ تیرماه اقدام شود.

 ترابی یادآور شد؛ با توجه به عدم رعایت اصول پیشگیرانه و بهداشتی توسط مردم، متأسفانه هر روز شاهد افزایش تصاعدی مبتلایان به این ویروس در سطح استان و علی الخصوص سطح شهرستان هستیم  لذا باتوجه به این وضعیت، جهت جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، ستاد مقابله با ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی مشاغل پرخطر گرفت.

مقام عالی شهرستان در ادامه با اشاره به این نکته که شهرستان پیرانشهر در وضعیت قرمز از لحاظ وضعیت مبتلایان کرونا می باشد، اضافه کرد: تا کنون در مجموع بیش از ۶۰۰ نفر تست مثبت کرونا به ثبت رسیده است که در دو هفته ی اخیر به صورت میانگین روزانه ۱۰ نفر نمونه مثبت در پیرانشهر ثبت گردیده است که همه این شرایط باعث شد که تصمیم بر تعطیلی بازار برای مدت ۱۵ روز گرفته شود که در صورت ادامه همین شرایط این مدت تمدید خواهد شد.

فرماندار شهرستان پیرانشهر افزود؛ در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی قلیان سراهای مسیر چیانه و سطح شهر تعطیل شدند و همچنین از فردا تمامی تفرجگاها و پارک ها در سطح شهر و روستاهای پیرانشهر نیز به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد.

ترابی در تکمیل سخنان خود عنوان کرد: کلیه مشاغل پرخطر به جزء سوپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها، جایگاه سوخت، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، مراکز تامین آمبولانس دولتی و خصوصی، مراکز تهیه غذا های آماده بیرون بر اهم از رستوران ها، فست فود و طباخی ها و پخش دارو و مواد غذایی شامل این طرح بوده و برای مدت ۱۵ روز تعطیل خواهند شد.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن تمجید از همکاری و همگامی اصناف، بازاریان و اقشار مردم شهرستان در پیک اول شیوع بیماری کرونا، خواستار همت و همکاری مجدد تمامی اصناف و بازاریان با توجه به وضعیت وخیم و نگران‌کننده آمار مبتلایان و تعداد بیماران بستری و بدحال در بیمارستان شد و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط حساس، خواستار الــزام به استفاده از ماسک در تمام ادارات، ارگان ها و مراکز آموزشی و مردم در مکان های عمومی و دولتی شدند.