هوا در جنوب آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر شد/ ورود سامانه بارشی جدید به استان

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ریزش جبهه هوای سرد به منطقه دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش یافت. اردلان محمدپور روز دوشنبه افزود: در شبانه‌روز گذشته حداقل دمای هوا در بسیاری از مناطق مختلف جنوب استان کاهش پیدا کرد و حداقل دمای هوا در تکاب از […]

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ریزش جبهه هوای سرد به منطقه دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور روز دوشنبه افزود: در شبانه‌روز گذشته حداقل دمای هوا در بسیاری از مناطق مختلف جنوب استان کاهش پیدا کرد و حداقل دمای هوا در تکاب از صفر به منفی چهار درجه و مهاباد از هشت به ۲ درجه رسید و حداقل دمای هوا در پلدشت منفی ۲ و ارومیه، اشنویه و نقده، منفی یک درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به منطقه اضافه کرد: فعالیت این سامانه از امروز /دوشنبه/ به صورت افزایش ابر، بارش باران و وزش باد آغاز و بارش ها برای مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، اوج فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه است و روز پنجشنبه با خروج آن دمای هوای این منطقه کاهش پیدا می کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و تکاب با حداقل دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.