هواشناسی آذربایجان غربی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش کوردپیام؛ رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی:هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده است و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند. مهدی صابری: سامانه بارشی که از روز جمعه در استان فعال شده است روز یکشنبه تقویت می شود و انتظار […]

به گزارش کوردپیام؛ رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی:هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده است و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

مهدی صابری: سامانه بارشی که از روز جمعه در استان فعال شده است روز یکشنبه تقویت می شود و انتظار داریم با تقویت آن بر شدت بارندگی ها در مرکز و جنوب استان افزوده شود.

وی اظهار کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

صابری افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه همراه با وزش بادهای شدید در بعد از ظهر است که سرعت آن تا ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز پیش بینی می شود.