شخصیت سال ۲۰۲۳ فایننشال تایمز انتخاب شد

 شخصیت سال فایننشال تایمز انتخاب شد. لارس فرورگارد یورگنسن مدیر اجرایی گروه داروساز دانمارکی نوو نوردیسک است، اما او از تصور متعارف یک مدیر عامل و معامله‌گر فاصله زیادی دارد. او کار خود را به عنوان یک اقتصاددان در بخش مراقبت های بهداشتی و برنامه ریزی آغاز کرد.  نوو نوردیسک شرکتی است که اولین درمان […]

 شخصیت سال فایننشال تایمز انتخاب شد. لارس فرورگارد یورگنسن مدیر اجرایی گروه داروساز دانمارکی نوو نوردیسک است، اما او از تصور متعارف یک مدیر عامل و معامله‌گر فاصله زیادی دارد. او کار خود را به عنوان یک اقتصاددان در بخش مراقبت های بهداشتی و برنامه ریزی آغاز کرد.

 نوو نوردیسک شرکتی است که اولین درمان چاقی و دیابت را روی قفسه های داروخانه قرار داد. قبل از این داروها، تنها درمان واقعاً مؤثر، جراحی چاقی بود که گران و گاهی خطرناک است. اکنون تنها یک تزریق ساده وجود دارد.

 چاقی تا سال ۲۰۳۰ بر ۱ میلیارد نفر تأثیر خواهد گذاشت. درمان ایمن و در دسترس شرکت نوو نوردیسک برای این بیماری می تواند تأثیر زیادی بر سلامت انسان داشته باشد و در عین حال باعث صرفه جویی در درمان سایر بیماری ها شود. 

 فایننشال تایمز یورگنسن را به دلیل نقش او در اجرای این مدل از نوآوری صبورانه، مداوم اما تحول آفرین که می تواند به نتیجه ای عمیق نه تنها در زمینه مراقبت های بهداشتی، بلکه در جوامع و امور مالی عمومی منجر شود، به عنوان شخصیت سال خود انتخاب کرده است.