کارگاه آموزشی ناظرین و سر ناظران پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیرانشهر برگزار شد

به گزارش کوردپیام: در جلسه ای که بعداز ظهر روز سه شنبه (۲۹ اردیبهشت) به منظور آشنایی با قوانین و مقررات آموزشی ویزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پیرانشهر برگزار شد، اعضای ناظر و سر ناظران انتخاب شده با قوانین و مقررات لازم آشنا شدند. حسین بالقچی، رئیس هیئت نظارت شهرستان پیرانشهر […]

به گزارش کوردپیام: در جلسه ای که بعداز ظهر روز سه شنبه (۲۹ اردیبهشت) به منظور آشنایی با قوانین و مقررات آموزشی ویزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پیرانشهر برگزار شد، اعضای ناظر و سر ناظران انتخاب شده با قوانین و مقررات لازم آشنا شدند.
حسین بالقچی، رئیس هیئت نظارت شهرستان پیرانشهر در ابتدای این جلسه طی سخنانی ضمن اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: بدون شک انتخابات بعنوان نماد حضور مردم در سرنوشت خود بسیار مهم می باشد لذا باید با همه توان و با همکاری همه افراد و دستگاههای مربوطه سعی کنیم تا انشاءلله شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور و سالم در سطح کشور باشیم .
وی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی در سطح شهر و روستا در حوزه شهرستان پیرانشهر در ۱۶۰ حوزه جداگانه برگزار خواهد شد که برای هر یک صندوق یک نفر بعنوان ناظر و برای هر ۱۰ صندوق در سطح شهر نیر یک سرناظر و برای هر ۱۵ صندوق نیز در سطح روستاها یک نفر بعنوان سر ناظر تعیین خواهند شد تا در روز رأی گیری ناظر بر نحوه انجام فعالیت رای گیری مردم باشند.
بالقچی اظهار داشت: از ناظرین زحمت کش انتظار داریم که برای برگزاری انتخاباتی سالم و بدور از هرگونه مشکلاتی مسئولان برگزاری را همکاری نمایند و باید سعی کنند حتما در روز برگزاری انتخابات در محل مورد نظر خود حضور داشته باشند و تا لحظه آخر نظاره گر نحوه اخذ رأی در شعبات مختلف در سطح شهر و روستا باشند.
وی ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات تعیین شده برای ناظران گفت: ناظران و عوامل مختلف اجرایی برگزاری انتخابات باید کاملا ً از نظر رعایت مواد قانونی آگاهی های لازم را داشته باشند و به این منظور باید از کتابچه های راهنمایی که برای آنها در نظر گرفته شده است استفاده نمایند.
در ادامه این جلسه مطالب مهم و آئین نامه مربوط به نحوه برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پیرانشهر از طرف آقای “فتحی پور” عضو هیئت عالی نظارت استان برای حاضران در جلسه تشریح شد.