متکدیان در پیرانشهر جمع آوری شدند +تصاویر

کمال بالقچی، مسئول روابط عمومی شهرداری پیرانشهر در گفتگوی اختصاصی خود با کوردپیام با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراضات بیشمار همشهریان پیرانشهری و ایجاد فضای نامناسب و زشتی که به واسطه وجود تعداد زیادی از متکدیان در سطح شهر پیرانشهر به وجود آمده بود، عوامل شهرداری در یک اقدام به موقع نسبت […]

کمال بالقچی، مسئول روابط عمومی شهرداری پیرانشهر در گفتگوی اختصاصی خود با کوردپیام با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراضات بیشمار همشهریان پیرانشهری و ایجاد فضای نامناسب و زشتی که به واسطه وجود تعداد زیادی از متکدیان در سطح شهر پیرانشهر به وجود آمده بود، عوامل شهرداری در یک اقدام به موقع نسبت به جمع آوری متکدیان از سطح شهر پیرانشهر اقدام نمودند.  
وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان مدت زمان طولانی است که به یکی از مطالبات مردم پیرانشهر تبدیل شده است متکدیانی که مشخص نبود از کدام منطقه کشور به پیرانشهر آمده و مشغول به تکدی گری هستند.
بالقچی اظهار داشت: عوامل شهرداری با اطلاع و هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان شهرستان در روز دوشنبه( ۲۶ تیرماه)  نسبت به جمع آوری تعداد ۲۴ نفر از متکدیان سطح شهر اقدام نمود.
مسئول روابط عمومی شهرداری پیرانشهر اضافه کرد: این اقدام پس از کشف محل اسکان متکدیان در منزل مسکونی واقع در حاشیه شهر انجام و سپس به کمپی در شهرستان میاندواب منتقل شدند.
بالقچی در ادامه افزود: با پیگیری های انجام شده مشخص شد که این متکدیان از اهالی سیستان و بلوچستان بوده و از محل اسکان این افراد مقداری پول یافت شد که پس از مصادره تحویل کمیته امداد امام خمینی پیرانشهر گردید.
این مسئول شهرداری در خاتمه ضمن اشاره به این موضوع که جمع آوری متکدیان از سطح شهر پیرانشهر تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت، گفت: متکدیان جمع آوری شده توسط افرادی سودجو و با بهره گیری از کودکان و نوزادان بی گناه هر روز در محیط های شلوغ شهر با انجام گدایی اقدام به فریب مردم نوع دوست می کردند در حالیکه عمده سود بدست آمده از جمع آوری پول آنها به جیب دیگران می رفت.  
وی تنها راه مبارزه با متکدیان را فرهنگ سازی و عدم کمک مردم به آنها دانست و تصریح کرد که این افراد تکدی گری را به عنوان شغل اصلی دنبال کرده و به شیوه های مختلف و با مظلوم نمایی و سواستفاده از کودکان مبالغ هنگفتی را جمع آوری می کنند.