سال ۹۵ صادرات کالا در مرز تمرچین بالای ۶۲ میلیون دلار بوده است

رسول نامجو در گفتگو با خبرنگار کوردپیام گفت: در سال گذشته (۹۵) ارزش صادرات انواع کالا از مرز تمرچین پیرانشهر به ۶۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۶۴۷ دلار رسید.  وی در ادامه با اشاره به آمار مقایسه‌ای صادرات و واردات بازارچه مرزی تمرچین در سال های ۹۴ و ۹۵ اظهار داشت: آمار صادرات از […]

رسول نامجو در گفتگو با خبرنگار کوردپیام گفت: در سال گذشته (۹۵) ارزش صادرات انواع کالا از مرز تمرچین پیرانشهر به ۶۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۶۴۷ دلار رسید.
 وی در ادامه با اشاره به آمار مقایسه‌ای صادرات و واردات بازارچه مرزی تمرچین در سال های ۹۴ و ۹۵ اظهار داشت: آمار صادرات از بازارچه مرزی تمرچین در سال ۱۳۹۴ به لحاظ وزنی ۱۱٫۵۸۴ تن به ارزش ۱۳ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۲۸۱ دلار و در سال ۹۵ نیز به لحاظ وزنی ۱۱۱٫۴۱۸ تن به ارزش ۶۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۶۴۷ دلار بوده است.
نامجو تصریح کرد: درصد تغییرات بدست آمده حاکی از این است که آمار صادرات کالا در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از نظر وزنی ۸۶۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۵۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار مقایسه‌ای در بخش واردات کالا از بازارچه مرزی تمرچین اظهار داشت: در زمینه واردات انواع کالا از مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۹۴، ۳۲ تن به ارزش ۱۱۹٫۱۱۳ دلار و در سال ۹۵، ۸۶ تن به ارزش ۲۹۶ هزار و ۵۶۱ دلار بوده است که درصد تغییرات نسبت به سال ۱۳۹۴ در وزن ۱۶۹ درصد و در ارزش دلاری ۱۴۹ درصد افزایش داشته است.
وی در خاتمه بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی و وارداتی از بازارچه مرزی تمرچین شامل سیمان، کاشی و سرامیک، پوکه معدنی، آهن آلات، آجر، سنگ‌های تزئینی، انواع ظروف پلاستیکی و میوه و تره بار و همچپنین قراضه‌های آهنی و ابزارهای صنعتی بوده است.