شرایط لازم برای تحقق شعار سال وجود دارد

به گزارش کوردپیام ، ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه پیرانشهر به مباحثی در رابطه با ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: بی‌شک موضوع ازدواج یک پیمانی مستحکم است که از سوی خداوند متعال بدان دستور داده شده که انجام گیرد و این پیمان ادامه داشته باشد. وی اظهار کرد : علت […]

به گزارش کوردپیام ، ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه پیرانشهر به مباحثی در رابطه با ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: بی‌شک موضوع ازدواج یک پیمانی مستحکم است که از سوی خداوند متعال بدان دستور داده شده که انجام گیرد و این پیمان ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد : علت ازدواج نیز تداوم نسل، تربیت اولاد، ارضای غریزی جنسی، انس و محبت در بین زوجین و ایجاد خانواده‌ای است که اعضای آن در مواقع ضروری و در داخل و خارج از خانه به کمک هم شتافته و با تلاش هم، مشکلات را مرتفع کنند.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) در مورد ازدواج افزود: حضرت محمد(ص) فرمود، ای جوانان، هر کس از شما که توانایی ازدواج دارد باید ازدواج کند.

وی با اشاره به مباحثی در رابطه با طلاق بیان کرد: زن و مرد باید زمانی از یکدیگر جدا شوند که مشکل آنان قابل حل نباشد بنابراین شریعت مقدس اسلام در مورد طلاق مباحثی را مطرح فرموده و در این رابطه کسی نیست که از طلاق و جدایی خوشحال باشد.

محمودی گفت: کسانی که از یکدیگر طلاق می‌گیرند، وجدان آنها دچار ناراحتی شده و از سوی دیگر خانواده‌ها از بین رفته و اولاد و فرزندان از محبت پدر و مادری محروم گشته و تربیت صحیح را یاد نمی‌گیرند ضمن اینکه، با رواج مسئله طلاق در جامعه، فساد رواج یافته و نظم اجتماعی از بین می‌رود بنابراین باید از طلاق جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از رواج مسئله طلاق و استحکام ازدواج‌ها در جامعه، باید شرایط آن در جامعه به وجود آید یعنی زن و مرد در کلاس‌های مربوط به آشنایی با مهارت‌های زندگی شرکت کرده تا طلاقی به وجود نیاید.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به اقتضای زمانی، ایشان شعارهای مختلفی را در ابتدای سال انتخاب می‌کنند برای مثال در زمان هشت سال دفاع مقدس، برای پیروزی در مقابل دشمن، شعار”جنگ، جنگ تا پیروزی” مطرح بود.

وی بیان کرد: در این زمینه، در دهه ۷۰ نیز دهه سازندگی نامگذاری شد تا خرابی‌های جنگ از بین رفته و زیربنای اقتصادی، فرهنگی و نظامی به وجود آمده و پیشرفت کشور در اولویت قرار گیرد.

محمودی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از هفت سال گذشته شعار سال را بر اساس اقتصاد نامگذاری کرده‌اند افزود: با توجه به اینکه مسئله اقتصاد موضوع مهمی است باید در اولویت قرار گرفته و همه باید تلاش کنند که ضمن رشد اقتصادی، کشور از رکود خارج شود.

وی گفت: باید تولید از نظر کمی و کیفی افزایش یافته تا اشتغال‌زایی ایجاد شود و مسئله بیکاری نیز کاهش یابد چون با کاهش آن، فقر نیز در جامعه از بین رفته و گرانی به وجود نمی‌آید.

امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اینکه باید مسئله”اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” در جامعه تحقق یابد تصریح کرد: باید اقتصاد کشورمان مقاوم باشد تا کشورمان ضمن کسب استقلال اقتصادی، محتاج و وابسته به بیگانگان نشود چون دشمنان اسلام خواهان از بین بردن اقتصاد کشورمان هستند و بنابراین باید فعالان اقتصادی با تلاش جهادگونه در صدد برای رشد اقتصادی بکوشند.

وی با اشاره به اینکه زمینه و شرایط لازم برای تحقق شعار سال آماده است افزود: هم اکنون کشورمان دارای نعمت‌های بزرگی همچون انسان‌های فرهیخته و سالم، کشاورزی مستعد، وجود معادن و ذخایر ارزشمند و وجود نفت و گاز و انرژی فراوان است و باید مسئولان از این ظرفیت برای تحقق شعار سال، استفاده حداکثری را ببرند.

محمودی به موضوع انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای گفت: بی‌شک مردم باید به نامزد صالح و اصلح رای داده و مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند چون این مسئله، آبروی نظام به شمار رفته و همه دشمنان چشم به آن دوخته‌اند.