رهاسازی یک بهله کرکس در دامان طبیعت پیرانشهر

طه ایزن رئیس محیط زیست شهرستان پیرانشهر در گفتگو با کوردپیام گفت: یک  بهله کرکس که از ناحیه بال زخمی شده بود  توسط دوستداران محیط زیست به این اداره  تحویل گردیده بود که پس از مداوا و مراقبت ۱۰ روزه و  اطمینان از وضعیت جسمانی و توانایی پرواز در دامن طبیعت رها سازی شد. وی […]

طه ایزن رئیس محیط زیست شهرستان پیرانشهر در گفتگو با کوردپیام گفت: یک  بهله کرکس که از ناحیه بال زخمی شده بود  توسط دوستداران محیط زیست به این اداره  تحویل گردیده بود که پس از مداوا و مراقبت ۱۰ روزه و  اطمینان از وضعیت جسمانی و توانایی پرواز در دامن طبیعت رها سازی شد.

وی اظهار کرد: گونه های پرندگان شکاری به عنوان گونه های شاخص در زنجیره غذایی نقش مهمی در ایجاد تعادل در اکوسیستم زیستی ایفا می کنند ،علاوه بر این ویژگیهای  این پرندگان در نحوه پرواز کردن ،شکارو بال زدن جلوه ای از زیباییهای طبیعت و تجلی قدرت پروردگار را به تصویر می کشد.

ایزن توصیه کرد که گردشگران و بوم گردان در این ایام به دلیل دوره زاد آوری انواع حیات وحش به لانه پرندگان وکلونی های انواع حیوانات در مناطق و زیستگاهها نزدیک نشوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر: زنده گیری پرندگان شکاری همپوشانی زیستگاهها با مراکز جمعیتی و تخریب زیستگاهها از مهمترین تهدیدات برای حیات این گونه از حیات وحش منطقه به شمار می رود.