بازار مهاباد به مدت ۱۰ روز تعطیل می شود

به گزارش کوردپیام، ایرج شجاعی دیروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان مهاباد با حضور معتمدین ، خیرین ،هیات امناء و نمایندگان بازارچه ها و پاساژ های تجاری  در سالن جلسات تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: از دهم تیر مراکز خرید و بازار به جز فروشگاههای زنجیره ای مایحتاج مردم، نانوایی ها، داروخانه […]

به گزارش کوردپیام، ایرج شجاعی دیروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان مهاباد با حضور معتمدین ، خیرین ،هیات امناء و نمایندگان بازارچه ها و پاساژ های تجاری  در سالن جلسات تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: از دهم تیر مراکز خرید و بازار به جز فروشگاههای زنجیره ای مایحتاج مردم، نانوایی ها، داروخانه ها، دامپزشکی ها و مراکز ضروری به مدت ۱۰ روز بسته خواهد شد.

او ادامه داد: برنامه ریزی مناسب و مداخله به موقع به پیشگیری از گسترش بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک می کند.

در این جلسه امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در همه مکان ها ضروری است افزود: افرادی که مبتلا هستند و آگاهانه بین مردم می آیند مجرم اند و دادستان باید به این مساله ورود کند.

پیش از این بازار مهاباد به ابتکار اصناف به صورت اختیاری و خودجوش تعطیل شده بود اما با گذشت یک هفته از طرح ابتکاری اصناف فرماندار این شهرستان دستور تعطیلی کل بازار را به مدت ۱۰ روز صادر کرد.

البته این در حالی است که روز گذشته رییس جمهور نسبت به اعمال مجدد برخ محدودیت ها در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا خبر داده بود. از روز گذشته تا کنون بازار شهرهای بوکان و پیرانشهر در آذربایجان غربی نیز تعطیل شده اند.

مهاباد در حال حاضر با ۶۱ مورد فوت بر اثر ابتلا به کرونا مثبت در وضعیت قرمز قرار دارد.