اهمیت کسب و کار و طلب روزی حلال

  به گزارش کوردپیام ، امام جمعه موقت پیرانشهر ضمن اشاره به اهمیت کسب و کار و طلب رزق حلال اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توصیه ما به جوانان این است که به دنبال کسب و کار و البته کسب روزی حلال باشند. ملا محمدصالح […]

 

به گزارش کوردپیام ، امام جمعه موقت پیرانشهر ضمن اشاره به اهمیت کسب و کار و طلب رزق حلال اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توصیه ما به جوانان این است که به دنبال کسب و کار و البته کسب روزی حلال باشند.

ملا محمدصالح هاشم آبادی گفت: در همین راستا نیز ثروتمندان جامعه را دعوت می‌کنیم تا برای ایجاد کار، تولید و اشتغال برای جوانان و رفع بیکاری که یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه امروزی است تلاش کتند.

وی ضمن یادآوری حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: آن حضرت می‌فرماید هر بدنی که از روزی حرام تغذیه شود قطعا به سمت و سوی معصیت و گناه می‌رود و کسانی که رزق و روزی حلال کسب می‌کنند صاحب خانواده‌ای مومن و پاکدامن می‌شوند.

هاشم آبادی افزود: توصیه ما به زنان مومنه جامعه اسلامی این است که شوهران خود را وادار به کسب روزی حلال کنند همانطوری که در صدر اسلام زنان مسلمان به شوهرانشان گفتند ما بر گرسنگی صبر می‌کنیم اما صبر نمی‌کنیم بر آتش جهنم که رزق حرام بیاورید و ما از آن ارتزاق کنیم و دچار عذاب الهی بشویم.

امام جمعه موقت پیرانشهر با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بحث مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اصلی گرایش جوانان به اعتیاد بیکاری است که امید می‌رود با حل مشکل بیکاری در کشور شاهد کاهش آمار اعتیاد در جامعه باشیم.