بزرگترین اجلاسیه پشمرگان کورد مسلمان در مهاباد برگزار شد

به گزارش کوردپیام؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کُرد که با حضور سران عشایر، خانواده شهدا، مسئولین سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف مردم از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مرزی کشور در مهاباد برگزار شد، اظهار داشت: پیشمرگان کرد مسلمان حق والایی بر گردن […]

به گزارش کوردپیام؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کُرد که با حضور سران عشایر، خانواده شهدا، مسئولین سیاسی و فرهنگی و اقشار مختلف مردم از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مرزی کشور در مهاباد برگزار شد، اظهار داشت: پیشمرگان کرد مسلمان حق والایی بر گردن منطقە دارند.

وی، افزود: بر اساس فرامین رهبری «شرایط خاصی برای پیشمرگان کرد مسلمان بود. در کوچەها از امنیت دفاع و از طرفی مورد غضب ضد انقلاب داخلی قرار می گرفتند و از طرفی در برابر تهاجمات دفاع می کردند.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: با توجە بە وضعیتی کە در پیرامون کشور وجود دارد،امنیت منطقه شمالغرب و مرزهای جمهوری اسلامی ایران در حد اعلایی قرار دارد.

وی، ادامه داد: روزگاری که مرزهای ایران توسط ضدانقلاب اداره می‌شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این مردم و مرزنشینان توانایی سیطره بر مرزها و ایستادگی در برابر تهاجمات غرب را داشته باشند.

سردار پاکپور، با اشاره به وضعیت نامناسب آنسوی مرزهای ایران اسلامی، بیان داشت: مرزهای شمالغرب کشور در سوی دیگر به دست تروریست‌های صادراتی به عراق افتاده و به نوعی درگیری وجود دارد، اما در داخل کشور و این سوی مرزها شاهد ثبات و امنیت پایدار هستیم که تنها با همکاری مردم منطقه و رزمندگان به دست آمده است.

وی، خاطرنشان کرد: مناطقی از کشور بعد از انقلاب و با عناوین مختلف مورد توطئه و هجوم دشمنان قرار گرفت. استکبار بە زعم اینکە با ناامنی نظام را بە زانو درآورد توطئەهای خود را بە اجرا گذاشت ولی با ایستادگی مردم و رزمندگان شاهد شکست آن‌ها هستیم.

وی، ادامه داد: بارها به سران اقلیم کردستان شمال عراق تذکر دادیم که برگزاری همه‌پرسی اشتباه است و موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم کردستان عراق خواهد شد اما سران اقلیم به نصایح و راهنمایی های دوستان و دلسوزان خود توجه نکردند و امروز می‌بینیم که از کرده خود پیشمان شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه ابراز داشت: ۸ سال جنگ بی‌نظیر قرن اخیر را بر ما تحمیل کردند و همه شاهدیم که امنیت پایدار امروز بە سادگی بە دست نیامدە است.

وی، اضافه کرد: وحدت، هماهنگی و مدیریت پیامبرگونە امام(ره) صحنەهای جنگ را مدیریت کرد و بە پاس انسجام داخلی کە وجود داشت تمام توطئەها یکی پس از دیگری بە شکست انجامید.

سردار پاکپور، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه دشمن در صدد دور کردن مناطق مرزی از انقلابی‌گری بود، گفت: کسانیکە به دنبال این امر بودند کە این مناطق را از سایە انقلاب دور کنند نمی‌دانستند مردم کردستان نسبت بە اسلامیت این نظام عِرق و تعصب خاصی دارند.

وی، همچنین تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم بعد از دوران دفاع‌مقدس دست از مخالفت نکشیدند و تروریست‌ها را رخنە داده و در مرزهای شمال‌غرب کشور دست بە اقدامات خرابکارانە و شرارت زدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نظام اسلامی ایران بر پایه نظرات مردمی بنا نهاده شده و اگر مردم را از این نظام و خادمان آن بگیرند گویی ماهی را از آب گرفته‌اند. در شرایط سخت مردم همواره پشتیبان نظام و همراه مسئولین بوده‌اند و این دلیل اصلی خنثی شدن توطئه‌های دشمنان بوده است.

وی، اضافه کرد: همە‌پرسی شمال عراق توطئە دشمنان برای تجزیە کشورهای مختلف بود کە یاران دشمن بالقوە یعنی اسرائیل خواندە می‌شدند.

سردار پاکپور، تاکید کرد: بعد اتفاقاتی کە در سوریە، عراق و افغانستان افتاد و با خلق داعش کە بە شمال عراق حملە کرد، خالق آن صهونیست و امریکا معلوم شد.

وی، ادامه داد: وقتی دیدند داعش در سوریە و عراق نفس‌های آخر را می‌کشید غائلە همە‌پرسی در کردستان عراق را راە انداختند ولی با همکاری دلسوزان و نخبگان کرد شاهد برملا شدن این دسیسه و شکست دشمنان هستیم.

وی، تاکید کرد: اتفاقی کە در شمال عراق افتاد میخ محکمی بر تابوت اسرائیل بود و همین توطئە توسط مردم شمال عراق خنثی شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، در پایان بیان داشت: ضد انقلابی کە در حمایت برخی کنسول‌گریها حمایت می شود باید بداند کوچک‌ترین حرکت آن‌ها مثل سال گذشتە، کە یا بە طور کامل منهدم شد یا تیم با تلفات سنگین منجر بە ترک منطقە شد اما این‌بار در هر نقطە نە‌تنها در این طرف مرز بلکە در آن سوی مرزها هم مورد غضب رزمندگان قرار خواهد گرفت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم در اچلاسیه پیشمرگان مسلمان کُرد در مهاباد، اظهار داشت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی و جلوگیری از اختلافات این ۲ قشر نشان‌دهنده اهمیت برادری و اتحاد در داخل مرزهای کشور است.

وی، افزود: آذربایجان‌غربی به‌عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان الهی باید پیشرو این حرکت باشد و با پشتوانه نیروهای انقلابی و تلاش‌های مردم شاهد شکل‌گیری این اتحاد و همدلی هستیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، وجود مفاهیم دینی و عقیدتی مشترک میان تمام ادیان و مذاهب اسلامی را بهانه مناسبی برای داشتن زندگی مسالمت‌آمیز میان مذاهب دانست و تاکید کرد: تلاش‌های علمای اهل سنت و شیعه در کنار از خود گذشتگی‌های شهدای دوران مختلف تضمین‌کننده امنیت پایداری است که امروز شاهد آن هستیم.

وی، بیان داشت: وجود ۸۰ شهید روحانی که ۲۶ شهید از میان علمای اهل سنت بوده و نیز ۳ شهید ائمه جمعه مهاباد، سردشت و بوکان نشانگر اوج خباثت دشمنان در برخورد با علمای اسلام است.

سردار خرّم، در پایان خاطرنشان کرد: باید برای برقراری امنیت پایدار مبانی اسلامی را مدنظر قرار دهیم و در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم.

محمدمهدی شهریاری در اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کُرد در مهاباد، اظهار داشت: مسئولان در رابطە با اشتغال، زندگی و احترام اهتمام لازم را خواهند داشت.

وی افزود: مهاباد نقش ارزندەای داشتە و مردم این شهر هوشمند و با استعداد هستند و ادیبان زیادی را تقدیم انقلاب کردە است.

استاندار آذربایجان‌غربی، بیان داشت: مردم و پیشمرگان مسلمان کرد در برابر دروغ‌های ضدانقلاب مقاومت کردند و امنیت و آسایش را برای ایتان و شور فراهم کردند.

وی، خاطرنشان کرد: خوشحالم کە اولین سفرم در رابطە با بزرگداشت شهدا است. اعلام می‌کنم این استان مثل تمام کشور مشکلات و استعدادهای زیادی دارد.

وی، تاکید کرد: با مدیریت صحیح بر مشکلات، بیکاری، کشاورزی غلبە کنیم. با خارج کردن رکود صنایع و غیرە بە سمت مسیر صحیح حرکت کنیم.

شهریاری، ابراز داشت: برنامە اصلی استانداری رضایت مردم از مسئولان است و این مهم‌ترین اصل است. ما خادم مردم هستیم و ادعایی نداریم کە بە آنان فخر فروشیم.

وی، در پایان عنوان کرد: استانی همراە با آرامش بیشتر را مدنظر داریم و همچنین بە بخش خصوصی اهتمام بیشتری نشان دهیم.

ماموستا عبدالقادر سهرابی حظاتی پیش در اجلاسیه شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در مهاباد، اظهار داشت: کرد و ملت کرد در طول تاریخ از کیان اسلامی و نور چشم خود که مملکت ایران اسلامی است، در برابر دسیسەهای دشمنان دفاع کردە و یک وجب از خاک گرانبهایشان را واگذار نکردند.

وی، افزود: مردم کرد دوشادوش نیروهای نظامی و انتظامی در دفاع و امنیت مملکت نقش بسزایی داشتند و تا لب مرگ و تا جان در بدن داشتند دفاع کردند و می کنند.

امام جمعە مهاباد، با تاکید بر حفظ نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی، اضافه کرد: شهدا خون خود را در راه رهبری و نظام نثار کردند و باید آگاە باشیم یاد وخاطرە آنها را تنها بە اجلاس و کنگرە اکتفا نکنیم چون در حالی کە آتش و خون همسایەهای ما را فرا گرفتە امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است.

وی، با تاکید بر وحدت شیعه و سنی اذعان داشت: آمادە جانبازی و ایثارگری هستیم، آمریکا بداند وحدت اقوام و مذاهب در ایران همیشگی است و هیچ نقشه شومی در این باره نمی تواند داشته باشد.